Księga jakości
KSIĘGA JAKOŚCI
UNIWERSYTETU MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU
Spis treści
- Informacje ogólne
- Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy
- Kształcenie
- Dokumentowanie przebiegu studiów i proces dyplomowania
- Rekrutacja
- Regulamin studiów i sprawy studenckie
- Polityka kadrowa i prowadzenie zajęć dydaktycznych
- Biuro Karier
- Aktualizacje
- Informacje ogólne
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, został utworzony w 1945 roku staraniem przybyłych po wojnie pracowników Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie oraz Uniwersytetu Jana Kazimierza we Lwowie. Uniwersytet czerpie inspiracje z dziedzictwa tych uczelni oraz nawiązuje do tradycji akademickich Pomorza i Ziemi Chełmińskiej. W 2004 roku do UMK została włączona Akademia Medyczna im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy, obecnie Collegium Medicum UMK.
UMK realizuje swoje zadania statutowe w części toruńskiej, w skład której wchodzi 13 Wydziałów:
- Wydział Chemii,
- Wydział Filozofii i Nauk Społecznych,
- Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej,
- Wydział Humanistyczny,
- Wydział Matematyki i Informatyki,
- Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
- Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
- Wydział Nauk Historycznych,
- Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie,
- Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej,
- Wydział Prawa i Administracji,
- Wydział Sztuk Pięknych,
- Wydział Teologiczny
oraz w części bydgoskiej, w skład której wchodzą 3 Wydziały:
- Wydział Farmaceutyczny (Collegium Medicum w Bydgoszczy),
- Wydział Lekarski (Collegium Medicum w Bydgoszczy),
- Wydział Nauk o Zdrowiu (Collegium Medicum w Bydgoszczy).
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu jest publiczną uczelnią akademicką, działającą na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.). Uczelnia jest sygnatariuszem Wielkiej Karty Uniwersytetów Europejskich, przyjętej 18 września 1988 roku w Bolonii. W 2019 roku UMK uzyskał status uczelni badawczej i bierze udział w programie „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”, wspierającym najlepsze polskie uczelnie, które będą mogły w najbliższych latach z sukcesem konkurować z ośrodkami zagranicznymi.
Zasadnicze akty prawne:
Przepis reguluje: Uchwała Nr 37 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 16 kwietnia 2019 r. Statut Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz.120, z późn. zm.)
Przepis reguluje: Uchwała Nr 60 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 30 listopada 2021 r. Strategia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na lata 2021-2026.
Przepis reguluje: Zarządzenie Nr 165 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 listopada 2019 r. Regulamin Organizacyjny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 367, z późn. zm.)
Władze Uczelni:
2. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy
Na UMK działa wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia i organizacji pracy, zwany Systemem Doskonałości Akademickiej (SDA), mający na celu budowanie kultury jakości, dobrej atmosfery i wysokiej efektywności pracy, zadowolenie pracowników i doktorantów, efekty ekonomiczne oraz renomę Uniwersytetu.
Przepis konstytuujący wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia: Uchwała Nr 45 Senatu UMK z dnia 24 października 2023 r. w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 378 z późn. zm.)
Za realizację zadań Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy odpowiadają:
- Rektor,
- Prorektor właściwy ds. kształcenia,
- Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia,
- Zespół Monitorujący,
- dziekani,
- wydziałowi koordynatorzy ds. jakości kształcenia,
- koordynatorzy ds. jakości kształcenia pozostałych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
- wydziałowe rady ds. jakości kształcenia,
- rady ds. jakości kształcenia pozostałych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
- kierownicy studiów podyplomowych.
Obsługę administracyjną SDA zapewnia Dział Kształcenia. Wsparcie informatyczne SDA zapewnia Uniwersyteckie Centrum Informatyczne. Monitorowanie losów zawodowych absolwentów jest zadaniem Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK – w części toruńskiej i Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów Collegium Medicum – w części bydgoskiej.
Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia
Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia jest organem opiniodawczo – doradczym rektora. W jej skład wchodzą przedstawiciele wydziałów i innych jednostek dydaktycznych Uczelni oraz przedstawiciele studentów. Wybrani członkowie Rady wchodzą w skład Zespołu Monitorującego, kierowanego przez prorektora właściwego ds. kształcenia. Zespół Monitorujący podejmuje bieżące działania niezbędne do wdrażania i funkcjonowania SDA.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 169 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 30 września 2024 w sprawie powołania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kadencję 2024-2028 (Biuletyn Prawny UMK z 2024 r., poz. 341)
Wydziałowi koordynatorzy ds. jakości kształcenia i wydziałowe rady ds. jakości kształcenia
Do zadań wydziałowych koordynatorów oraz rad wydziałowych należy zapewnienie skutecznego działania SDA na poziomie wydziałów poprzez nadzór i koordynację działań niezbędnych do jego efektywnego funkcjonowania.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 180 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowych zadań wydziałowych koordynatorów ds. jakości kształcenia oraz wydziałowych rad ds. jakości kształcenia (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 390)
Procedury zapewniające jakość kształcenia:
Działania doskonalące
Celem prowadzenia działań doskonalących jest wykorzystanie potencjału Uczelni oraz promowanie dobrych praktyk w pracy naukowo-dydaktycznej i organizacyjnej.
Procesy doskonalenia jakości kształcenia obejmują działania związane z: wydaniem rekomendacji wynikających z wyników pomiarów jakościowych, realizowanych na Uniwersytecie, realizacją zaleceń Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz realizacją propozycji działań doskonalących, zgłaszanych przez członków społeczności akademickiej.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 167 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 września 2020 r. w sprawie doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 285)
Hospitacja zajęć dydaktycznych
Procedura służy zarządzaniu i koordynacji procesem nadzoru merytorycznego i oceny realizacji obowiązków dydaktycznych przez nauczycieli akademickich i inne osoby prowadzące zajęcia. Działania w niej realizowane służą weryfikacji i doskonaleniu oferty dydaktycznej, ocenie procesu kształcenia a także wykorzystywane są w ocenie okresowej nauczycieli akademickich.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 204 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie procedury hospitacji zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 438 z późn. zm.)
Ocena zajęć dydaktycznych
Procedura oceny zajęć dydaktycznych przez ich uczestników służy wdrażaniu rozwiązań sprzyjających poprawie jakości kształcenia a także jest wykorzystywana w ocenie pracy nauczycieli. Badanie dotyczy wszystkich prowadzonych w Uczelni zajęć dydaktycznych i przeprowadzane jest za pomocą systemu USOS.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 212 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury oceny zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 381)
Badanie satysfakcji studentów
Celem procedury badania satysfakcji studentów jest doskonalenie jakości kształcenia i organizacji pracy na Uniwersytecie na podstawie badania, skierowanego do studentów, dotyczących wskazania poziomu zadowolenia z programu studiów, realizacji zajęć dydaktycznych, infrastruktury, organizacji studiów, obsługi administracyjnej, komunikacji wewnętrznej oraz ogólnej satysfakcji.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 211 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury badania satysfakcji studentów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 380)
Badanie satysfakcji uczestników studiów podyplomowych
Celem procedury badania satysfakcji uczestników studiów podyplomowych jest wprowadzenie regulacji dotyczących realizacji procesu oceny poziomu satysfakcji uczestników studiów podyplomowych z jakości funkcjonowania Uniwersytetu, rozumianego jako poziom zadowolenia z informacji o ofercie studiów, organizacji studiów, programu studiów i zajęć dydaktycznych, a następnie wykorzystywanie wyników tej oceny dla doskonalenia funkcjonowania Uniwersytetu w kontekście jakości kształcenia i organizacji pracy.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 114 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 5 lipca 2024 r. w sprawie procedury badania satysfakcji uczestników studiów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2024 r., poz. 251)
Badanie satysfakcji pracowników
Celem procedury badania satysfakcji pracowników jest doskonalenie jakości kształcenia i organizacji pracy na Uniwersytecie, na podstawie badania, skierowanego do pracowników, dotyczących wskazania poziomu zadowolenia z wizerunku, władz Uniwersytetu, bezpośredniego przełożonego, współpracy, komunikacji, warunków pracy, wynagrodzenia i możliwości rozwoju.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 210 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury badania satysfakcji pracowników na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 379)
Badanie losów absolwentów
Celem procedury monitorowania losów absolwentów jest wprowadzenie regulacji dotyczących monitoringu losów zawodowych absolwentów oraz wykorzystywania jego wyników do poprawy jakości kształcenia i dostosowania programów studiów do potrzeb rynku pracy.
W badaniach biorą udział absolwenci UMK w czasie: 6 miesięcy oraz 3-4 lat, po zakończeniu studiów. Badanie prowadzone jest przez Dział Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 205 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie procedury monitorowania losów absolwentów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 439)
3. Kształcenie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu prowadzi studia zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.).
W ofercie dydaktycznej uczelni znajdują się studia wyższe, o profilu ogólnoakademickim lub praktycznym, które obejmują: studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie; studia trzeciego stopnia (doktoranckie) – od roku akademickiego 2019/2020 prowadzone w ramach szkół doktorskich; studia podyplomowe; kursy dokształcające oraz szkolenia.
Studenci oraz doktoranci mogą kształcić się na studiach prowadzonych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej.
Uczelnia posiada przepisy regulujące proces tworzenia kierunków studiów, poziomów i profili kształcenia, form studiów i specjalności, a także pozwalające na uruchomienie, na istniejącym kierunku, studiów w języku obcym lub w trybie kształcenia na odległość, jak również określa jednolite wytyczne dla programów studiów.
Szczegółowe przepisy dotyczące oferty dydaktycznej i programów studiów:
- Uchwała Nr 5 Senatu UMK z dnia 5 lutego 2019 r. w sprawie dostosowania programów studiów do wymagań ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 27)
- Uchwała Nr 139 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 października 2019 r. w sprawie wytycznych dotyczących programów studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 359 z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 117 Rektora UMK z dnia 15 czerwca 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad tworzenia i likwidacji studiów wyższych oraz specjalności (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 200)
- Zarządzenie Nr 166 Rektora UMK z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie opisu przedmiotu w uniwersyteckim katalogu przedmiotów zamieszczonych w systemie USOS (Biuletyn Prawny UMK z 2015 r., poz. 366)
- Zarządzenie Nr 194 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika modelu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Biuletyn Prawny UMK z 2022 r., poz. 321)
- Zarządzenie Nr 100 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie zasad odbywania praktyk studenckich.
Przepisy dotyczące studiów podyplomowych
- Uchwała Nr 105 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 25 czerwca 2019 r. zawierająca wytyczne do tworzenia i dokonywania zmian programów studiów podyplomowych (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 226)
- Zarządzenie Nr 122 Rektora UMK z dnia 5 września 2019 r. Zasady organizacji i funkcjonowania studiów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 283)
Inne działania dotyczące kształcenia
Komisja ds. Kształcenia
Komisja ds. Kształcenia Uniwersytetu jest organem opiniująco – doradczym rektora, w skład którego wchodzą przedstawiciele wydziałów, jednostek dydaktycznych oraz studentów i doktorantów. Komisja ocenia i opiniuje kluczowe kwestie dotyczące kształcenia, m.in. tworzenie i likwidację studiów wyższych, programy studiów wyższych oraz inne istotne kwestie dotyczące kształcenia w skali uczelni.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 170 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 30 września 2024 r. w sprawie powołania Komisji ds. Kształcenia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika na kadencję 2024-2028 (Biuletyn Prawny UMK z 2024 r., poz. 342) – ostatni akt powołujący – komisja działa nieprzerwanie od roku 2012.
Potwierdzanie efektów uczenia się:
Uczelnia posiada przepisy i procedury pozwalające na potwierdzenie uzyskania efektów uczenia się, uzyskanych poza uczelnią.
Przepisy szczegółowe:
- Uchwała Nr 128 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 września 2019 r. w sprawie sposobu potwierdzania efektów uczenia się w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 310)
- Zarządzenie Nr 139 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 października 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych w procesie potwierdzania efektów uczenia się oraz wysokości i zasad pobierania opłat za potwierdzanie efektów uczenia się (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 327)
4. Dokumentowanie przebiegu studiów i proces dyplomowania
Dokumentacja studiów, obejmująca album studentów, teczki akt osobowych studentów, księgę dyplomów, prowadzona jest zgodnie z przepisami z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.) z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów. W Uczelni obowiązują indeksy elektroniczne.
Przepisy szczegółowe:
- Zarządzenie Nr 13 Rektora UMK z dnia 28 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia dokumentacji przebiegu studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 167 Rektora UMK z dnia 24 listopada 2009 r. w sprawie obowiązków związanych z przeprowadzaniem egzaminów i zaliczeń oraz dokumentowaniem ich wyników w systemie USOS (z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 175 Rektora UMK z dnia 25 września 2023 r. w sprawie procedury nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 309)
5. Rekrutacja
Uczelnia ustala warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji oraz sposób jej przeprowadzenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.).
Przepisy szczegółowe:
- Uchwała Nr 31 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 27 czerwca 2023 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji obywateli polskich na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2024/2025 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2023 r., poz. 234)
- Uchwała Nr 45 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 25 czerwca 2024 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji obywateli polskich na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2025/2026 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2024 r., poz. 212)
6. Regulamin studiów i sprawy studenckie
Organizację studiów oraz związane z nimi prawa i obowiązki studenta określa regulamin studiów. Uczelnia reguluje rodzaj, wysokość, kryteria i tryb przyznawania studentom świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przepisy szczegółowe:
- Regulamin świadczeń dla studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Obwieszczenie Nr 10 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 sierpnia 2024 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2024 r., poz. 287)
- Regulamin Programu kariera dwutorowa student-sportowiec Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Zarządzenie Nr 153 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 15 lipca 2020 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 268)
7. Polityka kadrowa i prowadzenie zajęć dydaktycznych
Funkcjonujące na Uczelni przepisy określają organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z nim prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Ustalają także zakresy obowiązków nauczycieli akademickich, rodzaje zajęć dydaktycznych, ich wymiar i zasady rozliczania oraz inne kwestie związane z charakterem pracy nauczycieli akademickich. Przyjęte regulacje określają także zasady etyczne obowiązujące w Uczelni oraz wprowadzają regulacje antydyskryminacyjne i antymobbingowe.
Przepisy szczegółowe:
- Regulamin Pracy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu- Obwieszczenie Nr 4 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 lipca 2023 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 251)
- Regulamin wynagradzania pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu- Obwieszczenie Nr 5 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 lipca 2023 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 252)
- Zarządzenie Nr 145 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 sierpnia 2024 r. Polityka przeciwdziałania mobbingowi, nierównemu traktowaniu i innym zachowaniom niepożądanym na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2024 r., poz. 292)
- Uchwała Nr 179 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia Zasad etyki pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2017 r., poz. 426)
- Zarządzenie Nr 16 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 14 lutego 2020 r. w sprawie zasad prowadzenia i rozliczania zajęć dydaktycznych realizowanych przez nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 43 z późn. zm.)
8. Biuro Karier
W UMK od 1993 roku działa Biuro Karier. Pracownicy Biura Karier wspierają studentów i absolwentów na rynku pracy, informują, prowadzą indywidualne konsultacje i profesjonalne szkolenia. Dział odpowiada także za przeprowadzenie badań losów absolwentów oraz opracowuje wyniki badań.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 5 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z dnia 26 stycznia 1993 r. w sprawie utworzenia Biura Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK
9. Aktualizacje
Przegląd i aktualizacja Księgi Jakości dokonywane są na bieżąco, co najmniej raz na 6 miesięcy.
Aktualizacje Księgi Jakości wymagają akceptacji Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wszystkie wersje Księgi są rejestrowane oraz stanowią dokumentację funkcjonowania Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Podstawa prawna ogłoszenia: Zarządzenie Nr 141 Rektora UMK z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia Księgi Jakości Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2020 r., poz. 253)
Aktualizacja: 8 listopada 2024 r.