Deklaracja dostępności
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Jakość Kształcenia.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia wymieniono poniżej:
- grafiki nie posiadają tekstu alternatywnego,
- niektóre informacje są przekazywane tylko za pomocą grafiki,
- występują elementy o zbyt niskim kontraście,
- pliki do pobrania nie posiadają informacji o rozmiarze i formacie,
- niektóre pliki są niedostępne cyfrowo,
- niektóre filmy nie posiadają napisów rozszerzonych,
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji,
- niektóre strony otwierają się w nowym oknie,
- brak możliwości pełnej obsługi strony za pomocą klawiatury,
- brak mechanizmu zatrzymującego slider na stronie głównej,
- nie da się dotrzeć do wszystkich elementów za pomocą fokusa klawiatury.
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację dostępności cyfrowej sporządzono na podstawie samobadania przeprowadzonego przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Na adres poczty elektronicznej dostepnosc@umk.pl można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna – Rektorat
Deklarację dostępności architektonicznej sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje ogólne
- Adres: ul. Gagarina 11, 87-100 Toruń
- Kierownik Działu Administracyjno- Gospodarczego: mgr Edyta Masternak – tel. 056 611 42 62
- Administrator obiektu: mgr Anna Świątkowska – tel. 056 611 49 52
- Informacja: tel. 056 611 42 00
- Liczba kondygnacji: 7
Dojazd/dojście do budynku
Budynek nie jest ogrodzony. Od strony południowej znajduje się parking z wydzielonymi miejscami dla OzN – 8 miejsc.
W obiekcie znajdują się 3 pary drzwi wejściowych: główne drzwi prowadzące do Rektoratu od str. wschodniej, główne drzwi prowadzące do SPNJO (pochylnia) od strony północnej oraz drzwi prowadzące do Działu Promocji i Informacji od strony północnej. Wymieniono stare wycieraczki „z oczkami” powyżej 1 cm, które stanowiły przeszkodę dla OzN na nowe płaskie z profilami aluminiowymi. Wejścia realizowane są z poziomu gruntu-placu, jednakże budynek otoczony jest od wszystkich stron schodami, które można ominąć za pomocą podjazdów dla OzN (od strony południowej i północnej).
Wszystkie pary drzwi otwierają się ręcznie.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Do budynku można wejść z psem asystującym, po okazaniu certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
Komunikacja wewnątrz budynku
W budynku znajduje się jedna klatka schodowa oraz dwie windy, które nie są dostosowane do przewozu OzN, nie posiadają one również oznaczenia w Braille’u ani też sygnalizacji głosowej.
Rozkład pomieszczeń
W budynku jest recepcja, szatnia oraz jedna toaleta dla OzN (na parterze od strony północnej). Naprzeciw wejścia znajduje się tablica informacyjna z rozkładem i numeracją pomieszczeń.
Wyposażenie wspomagające
W obiekcie rozmieszczone są pętle indukcyjne -10 szt. (portiernia, Ip.-pok.nr 110, IIp.-pok.nr 206,212,216, IIIp.-pok. nr 312,IVp.-pok. nr 407,409, Vp.-pok.nr 508,513).
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych, nie ma także możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Ewakuacja
W budynku znajduje się jedno krzesło ewakuacyjne do transportu OzN-korytarz naprzeciw wind na IVp., ponadto zostało przeprowadzone szkolenie z jego obsługi.
W obiekcie brak jest zarówno dźwiękowego jak i wizualnego systemu ewakuacyjnego.